Година спілкування на тему "Я і мій клас"

Година спілкування на тему "Я і мій клас"


Мета: допомогти дітям зрозуміти важ­ливість спілкування, сприяти дотри­манню прав дитини в школі; навчити співпереживати, слухати; виховувати почуття поваги та взаємоповаги; уточнити уявлення дітей про ввічливість; учити оперувати ввічли­вими мовними формами; виховувати бажання бути ввічливими, турботливими, чуй­ними.






1. Розповідь вчителя з читанням оповідання.
—     Вивчаючи права людини, ми з вами говорили про людяність, доброту, співчуття. А для чого людині знати, як почувається хтось поруч?
Вміння слухати, почуття довіри, по­ваги і відповідальності необхідні лю­дині. У ставленні одне до одного слід поводитись з іншими так, як би хоті­ли, щоб ставились до вас.
Ви всі — учні. Вдома та в школі вас вчать, як правильно себе поводити, як стави­тися до однокласників. Будемо вчитися слухати, співпереживати та співпра­цювати. Це те, що необхідне кожному в спілкуванні з однокласниками.

Послухайте оповідання В. Сухомлинського "Чому?"
Три тижні не був у школі Сергійко: хворів. Скучив за товаришами й за вчителькою. Радісний, збуджений, прийшов хлопчик до школи. Ось його парта, ось і товариші. Думалось йому: в очах товаришів побачить він радість і привітання. Та їхні очі були спокій­ні й незворушні...
—А ти виконав сьогодні завдання? — тільки й спитав сусіда по парті.
—     Виконав,— тихо сказав Сергійко й заплакав.

2.      Бесіда з учнями.
З яким настроєм ішов Сергій до школи?
Що він хотів побачити в очах товаришів?
Чому заплакав хлопчик?
Приємно відчувати настрій інших людей, а іноді навіть необхідно.
Зараз ми пограємо у гру, яка навчить нас розуміти почуття учнів без слів.
3.      Гра "Емоції".
Правила гри
     Двоє учнів залишають клас.
     У той час, як вони за дверима, інші діти обирають якесь почуття, яке вони мають продемонструвати. Наприклад, щастя, злість, розчарування, захоплення, нудьга, самотність тощо.
     Діти, які були за дверима, повертаються, а присутні в класі розігрують обране почуття. Діти повинні відгадати його.
Чи легко було відгадати зображене почуття?
Як вам вдалось його відгадати?
Чи це добре — знати, що відчувають люди навколо тебе?
Чому?
-- Що б сталось, якби ніхто не звер­тав уваги на почуття іншого?
— Уміння співпереживати — це складова частина людських стосунків.

4.  Розповідь вчителя.
—     Життя людини — складний механізм, який залежить не тільки від зовнішніх умов, але й від внутрішнього світу людини. Кожна людина має особисте я — характер.
5.  Розподіл на групи методом "Улюблений фрукт".
Складові характеру.
Група 1.  Із чого складається характер людини?
Група 2. Що впливає на формування характеру людини?
Група 3. Чи бере участь сама дитина у надбанні якихось своїх якостей, звичок, рис характеру?
Група 4. Що ми називаємо людськими чеснотами, а що — недоліками?

(Робота в групах. Відповіді дітей (3-4 хв.)
Народжується дитина. Вона тільки з'явилась на світ, а вже потребує батьківської уваги, любові. Зараз від рідного оточення залежить, які риси характеру, звички закладаються в ди­тини.
Дитина підростає, і вже не тільки рідні мають вплив на особистість, а й інші люди — в дитсадку, в школі, у тран­спорті на прогулянці. Книги, музика, живопис впливають на формування внутрішнього світу дитини.

6.    Гра "Чарівні окуляри".
—     Проведемо гру ″Чарівні окуляри″. Через них можна бачити тільки гарне. Ви будете передавати їх з рук у руки, розповідати при цьому, що бачите гарного в тих людях, які поруч із вами.
(Передача окулярів від дитини до дитини. Починає вчитель)

7.  Характеристика учнями свого характеру. Власні спостереження.
А тепер спробуйте розповісти про свої чесноти і недоліки. Напишіть на одному листку свою хорошу рису характеру, а на іншому – погану. А потім на хмаринку ви будете наклеювати листок з  негативною рисою характеру, а на сонечко – з позитивною, при цьому потрібно буде коментувати свій вибір.
(Приклеювання рис характеру до сонечка і хмарки)
Як ви вважаєте, хто є причиною появи у вас недоліків?
Як, на вашу думку, їх можна уникнути? Що для цього ви повинні зробити?
Чи важко виправляти недоліки, про які вам повідомляють оточуючі?
Процес формування характеру — не односторонній. Крім зовнішніх факторів, важливі ще й внутрішні — робота мозку, серця і душі. Тільки у такому випадку можна говорити про саморозвиток особистості.
Чи може людина сама впливати й розвивати свій характер?
8. Притча "Про пихатого мандарина"
Дуже давно у старовинному місті жив великий мудрець, слава про якого поширювалася далеко від його рідного міста. Проте був у місті і вельможа – мандарин, який заздрив славі мудреця. І вирішив він придумати таке запитання, на яке той не зміг би відповісти.
    Спіймав метелика і подумав: "А що, як спитаю у мудреця: який метелик у моїх руках, живий чи мертвий? Якщо він скаже, що живий, я стисну долоні, і метелик помре, а як скаже, що мертвий, я розтулю долоні, і метелик злетить. Тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший".
   Так заздрісник і зробив. Та коли запитав про метелика, мудрець, який насправді був надзвичайно розумною людиною, відповів: "Усе в твоїх руках".

9.  Бесіда про ввічливість.
 - Сьогодні ми ще поговоримо про те, як учні повинні поводитися з дорослими, товаришами, учителями, батьками, сторонніми людьми, тобто про ввічливість.
Що, на вашу думку, означає слово ввічливий?
Є слова дуже важливі, вагомі — Батьківщина, Україна, мир. Є рідні слова та близькі — мама, тато, бабуся, дідусь, брат, сестра. А ще є ввічливі слова, які називають ″чарівними″.
Які ви знаєте ввічливі слова?
Що ви кажете, йдучи зі школи додому?
Які слова ви промовляєте за зроблену вам послугу?
Всім людям стає приємно й хороше від цих слів. Чому?
Як ви звертаєтесь до старших за віком, незнайомих людей, до вчительки?

10.  Гра  "Ми — ввічливі діти"
Пограємо в гру "Ми — ввічливі діти". Вам потрібно буде вставити ввічливі слова в текст.
Мама послала Оленку до тітки Галі за книжкою. Оленка подзвонила у две­рі, зайшла в квартиру і сказала... Тітка Галя саме відпочивала, дівчинці стало незручно, і вона промовила...
Тьотя Галя дала дівчинці книжку. Оленка сказала... і пішла додому.

Потрібно бути ввічливим не лише в словах, а й у тоні, жестах, діях.
Якщо ввічливі слова сказані грубим голосом, вони перестають бути ввіч­ливими.
Культурна людина завжди вітається і прощається, адже не відповісти на привітання неввічливо.

11. Казка про єнота.
Послухайте казку "Про Єнота".
Маленький єнот збирав у лісі хмиз. Він набрав велику в'язку сухих гілок і рушив додому. Йому потрібно було перейти через річку. Міст був старий, скрипучий, і єнот дуже боявся. Обе­режно перебираючи лапами, він уже підходив до берега... Випадково гля­нув униз. Який жах! На нього диви­лось величезне кудлате чудовисько. Єнот швидко показав йому кулак,— чудовисько — теж.
Єнот посварився на нього палкою — палкою посварили і його. Єнот ки­нувся тікати. Захекавшись, він при­біг додому, до мами:
Ніколи більше не піду в ліс — там хтось страшний і злий.
Не бійся,— сказала мама. — Спробуй усміхнутися йому.
Єнот знову побіг до моста. Він нагнув­ся і... посміхнувся. І що ж? На нього дивилася усміхнена істота.
Малий єнот так зрадів, що зареготав.
—Тепер воно буде зі мною дружити!
І єнот побіг через міст на інший бік.
Чого вчить ця притча?
Наведіть приклади зі свого життя, які підтверджують правильність цієї притчі.
 
12. Гра ″Хто більше знає ввічливих слів″.
Давайте пограємо в гру "Хто більше".
(Діти називають ввічливі слова)


Запам’ятайте: від теплого слова і лід розмерзає. Тож будьте ввічливими дітьми!
Я хочу роздати вам Пам’ятку "Правила спілкування". Покладіть її в щоденники і не забувайте слідувати їй.

(Роздати пам’ятки "Правила спілкування")



Коментарі